Strony

niedziela, 8 kwietnia 2012

Wybór właściwej stajni ;))

Zapewne każdy ma problem z wyborem właściwej stajni. Ja również miałam. Mieszkam na wsi , w okolicy jest tylko jedna szkółka. Jest ona oddalona ode mnie o 5 km. Gdy przyjechałam tam po raz pierwszy z koleżanką trochę się zdziwiłam. Konie nie miały dobrych warunków. Tzn. większość koni była brudna i konie stały na brudnej ściółce. Instruktor był nie miły. Za chwilę przyszła siostra tego instruktora. Przyjechała tutaj na wakacje , bo normalnie mieszka za granicą. Na szczęście chociaż ona była miła. Tomek - bo tak właściciel miał na imię poszedł do domu. Od razu poszłyśmy z koleżanką po szczotki i wyczyściłyśmy wszystkie konie. Wyczyszczone wyglądały zupełnie inaczej. Później pomogłyśmy Marcie zmienić ściółkę w czterech boksach. Dostałyśmy w zamian za pomoc darmowe jazdy - nasze pierwsze jazdy. Od tamtej pory przychodziłam tam codziennie - czyściłam konie, karmiłam je, wyprowadzałam je na pastwisko, zmieniałam ściółkę, .

Od tego czasu wiele się w tej stajni zmieniło. Jest nowy właściciel, który zatrudnił stajennych, wybudowano krytą halę, dokupiono mnóstwo nowych przeszkód, jest lepszy sprzęt dla koni, dodatkowo nowy właściciel wykupił dużą działkę obok i konie mają większe pastwisko. Wydzierżawiłam tam jednego konia, następnie go kupiłam...

W każdej dobrej stajni konie powinny mieć dobre warunki tzn. codziennie zmienianią ściółkę, automatyczne poidła, czystą stajnię, powinna być wentylacja, czyste okna , duże pastwiska .. Instruktor musi dobrze uczyć jazdy konnej i mieć do tego uprawnienia.  Ale jak wiadomo większość stajni na wsi nie są takie idealne. 'Moja' również taka nie była. Dlatego przychodziłam tam codziennie aby polepszyć warunki stajni.

;-))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz